On-page Optimalisatie
Uw HTML pagina’s ingericht conform de visie van de bekende zoekmachines.
On-Page Optimalisatie?
On-page optimalisatie is een essentieel onderdeel van uw website. Volgens ons, het fundament van uw website. Het is zinvol te investeren in dit onderdeel, het trekken van veel bezoekers naar uw website begint bij de juiste on-page optimalisatie.
Nu horen wij vaak van onze klanten dat dit niet duidelijk is. Wat is on-page optimalisatie?
On-page optimalisatie begint met het in acht nemen van de “regels” zoals deze zijn opgesteld door de bekende zoekmachines zoals Google en Bing. Het algoritme wat gebruikt wordt door de bekende zoekmachines is niet openbaar. Gelukkig is er wel veel bekend over de factoren die meespelen hier in.
Een greep uit de onderdelen die belangrijk zijn voor de juisten on-page optimalisatie sommen wij hier onder voor u op.
Headings
De H1 header geeft vaak aan waar een alinea met tekst op de website of pagina over gaat. Deze vaak duidelijk zichtbare, dik gedrukte tekst vind je dan ook op veel pagina’s op het internet.
Heading zijn een zeer belangrijk onderdeel van de on-page optimalisatie en daarom ook direct een belangrijk onderdeel van de hele SEO aanpak van uw website.
Paginatitels
Deze titels gaan vaak over het onderwerp van de pagina. Deze titels net als de andere genoemde punten een belangrijk aspect in SEO en mag eigenlijk niet meer vergeten worden.
De paginatitels moeten goed leesbaar zijn, de titelomschrijving mag niet langer zijn dan 70 karakters. Daarbij moet hij duidelijk zijn, goed begrijpbaar, en makkelijk te lezen.
Ook dit stuk behoord toe aan het fijn tunen van de on-page optimalisatie.
Content
Veel content is goed zeggen de meeste. Wij kiezen eerder voor kwalitatieve content. Google en Bing kijken naar de relevantie van uw content. Niet alle content is king, in tegendeel. Het vol stoppen met zoekwoorden is een gepasseerd station.
Content moet relevant zijn, daadwerkelijk informatief. Nuttig voor de zoekmachines, zo wordt er ook naar gekeken. Want wat nuttig is voor de zoekmachine, is ook nuttig voor uw klanten.
De juiste URL’s
Vroeger was dit een belangrijke ranking factor. Tegenwoordig wegen ze nog wel mee, echter is het belangrijk dat de URL de juiste informatie weergeeft.
De opmaak van de URL moet goed zijn, leesbaar. Het zoekwoord relevant voor die pagina er in verwerkt uiteraard.
Afbeeldingen
Het meegeven van de juiste ALT tags is belangrijk. Google kan niet zien wat er op het plaatje staat, maar haalt deze informatie grotendeels uit de ALT tags. Dit betekent dat het belangrijk is de juiste ALT tags mee te geven aan de afbeeldingen op uw website. We gaan deze niet volstoppen met zoekwoorden, maar puur de informatie meegeven die nuttig is en daadwerkelijk beschrijft wat er op de afbeelding zichtbaar is.